Blog

Witaj na naszym blogu. Znajdziesz tutaj artykuły, z których dowiesz się więcej na temat naszej działalności. Jeśli chcesz lepiej poznać naszą firmę i interesują Cię wieści ze świata telekomunikacji - zapraszamy do lektury.

 

wirtualna centrala telefoniczna

Dla każdej działającej dziś firmy ważnym obszarem pozwalającym na sprawne działanie niezależnie od branży jest efektywne porozumiewanie się z klientami i dostawcami, a także między pracownikami zajmującymi różne miejsca w strukturze organizacyjnej. Mimo znacznego rozwoju technik informatycznych i masowego używania poczty elektronicznej oraz komunikatorów internetowych powszechnie wykorzystywanym sposobem komunikacji pozostają połączenia głosowe. Ich obsługa wymaga jednak odpowiedniej infrastruktury technicznej – poza aparatami telefonicznymi niezbędna będzie też pewna ilość numerów telefonicznych. Nowoczesnym sposobem na zapewnienie sobie potrzebnego zaplecza okaże się skorzystanie z wirtualnej centrali telefonicznej. Przekonajmy się, dlaczego będzie niezbędna i sprawdźmy, jak działa.

karta sim

Każda firma podejmuje wiele działań, które mają na celu optymalizację ponoszonych kosztów we wszystkich obszarach swego funkcjonowania. Jednym ze sposobów na zmniejszanie skali wydatków jest efektywne zarządzanie kosztami telekomunikacyjnymi. Przekonajmy się, jakie jest znaczenie tej strefy dla budżetu przedsiębiorstwa i sprawdźmy, które narzędzia i w jaki sposób mogą być wykorzystane w tym procesie.

słuchawki na klawiaturze laptopa

Zarządzanie flotą telekomunikacyjną w firmie stanowi obecnie coraz większe wyzwanie. Kluczowe jest nie tylko dostosowanie rozwiązań telekomunikacyjnych, które będą nie tylko skuteczne, ale i oszczędne, ale również zapewnienie stałej kontroli nad infrastrukturą, szczególnie gdy jest ona rozległa.

dłonie na klawiaturze laptopa

Wybór odpowiedniej taryfy komórkowej dla firmy to spore wyzwanie. Ofert operatorów jest wiele i na pierwszy rzut oka wydają się atrakcyjne. Niestety bardzo często po dokładnej analizie warunki okazują się skomplikowane, a ogólne koszty za podstawowe usługi niesatysfakcjonujące. Jak zatem dokonać trafnego wyboru?

mężczyzna korzysta ze smartfona

Wymiana telefonów komórkowych w firmie to spore przedsięwzięcie, a jednocześnie konieczność wynikająca ze zmieniających się potrzeb i nieustannego rozwoju technologii. Współczesne firmy, które chcą się prężnie rozwijać i zwiększać swoją konkurencyjność na rynku, muszą nadążać za tymi zmianami również pod względem wykorzystywanych do codziennej pracy urządzeń mobilnych. Pojawia się więc pytanie: jak często należy wymieniać telefony komórkowe w firmie?

infolinia

Chociaż współcześnie każda firma wykorzystuje wiele narzędzi komunikacji, to jednak klienci nadal najczęściej wybierają kontakt telefoniczny. To jeden z najważniejszych powodów, dla których warto zainwestować w firmową infolinię. Poznaj inne zalety tego rozwiązania.

zdalna praca

W wyniku pandemii miliony pracowników musiały przejść na pracę zdalną po raz pierwszy w życiu. Kiedyś była nowinką, dodatkową opcją dla ambitnych, stale obecną tylko w niektórych branżach – dziś praca zdalna stała się koniecznością, a jej wymóg zmusił wiele przedsiębiorstw do zmian, na które nie były przygotowane. W efekcie napotkały na trudności. Odpowiedzią na nie były i są innowacje w telekomunikacji.

fax

Faks to urządzenie, które w opinii wielu osób jest już reliktem minionych lat, którego w dobie komunikacji elektronicznej nikt już nie używa. Tymczasem okazuje się, że wysyłka faksów nadal się odbywa, chociaż wraz z rozwojem technologii zyskała nowe życie i obecnie przybrała formę wirtualną. Jak to działa? Dlaczego i kiedy warto zainwestować w wirtualny faks? Dowiesz się w dalszej części naszego wpisu.

CRM system

CRM to rozwiązania pomagające w zarządzaniu relacjami z Klientami, zarówno aktualnymi, jak i potencjalnymi. Część osób zadaje sobie jednak pytanie, czy z CRM można zintegrować również telefonię internetową. Jak wygląda to w praktyce i czy rzeczywiście jest możliwe?

mężczyzna łączy się z siecią

MVNO, znany również jako operator wirtualny, to specyficzny rodzaj operatora sieci komórkowej. Wyróżnia się tym, że nie posiada infrastruktury niezbędnej do dostarczania swoich usług i zmuszony jest korzystać z zasobów innej firmy. Najczęściej podpisuje więc umowę z istniejącym dostawcą telekomunikacyjnym, w ramach której kupuje od niego usługę, a następnie sprzedaje ją klientom. Do operatorów najchętniej użyczających w ten sposób infrastruktury należą dziś P4 (właściciel sieci Play) oraz Polkomtel (właściciel sieci Plus). W mniejszym stopniu firmy T-Mobile oraz Orange. 

operator ikona

Choć przez wiele lat telefonia stacjonarna była rozwiązaniem powszechnie lubianym i pożądanym, dwie ostatnie dekady stanowiły okres, w którym jej popularność nieuchronnie malała. Z każdym kolejnym rokiem ilość osób korzystających z tej technologii spada o ok. 10-15%, a wartość rynku telefonii stacjonarnej zmniejsza się bardzo szybko: w ciągu ostatnich pięciu lat zmalała ponad dwukrotnie. Nie oznacza to, że ten rodzaj komunikacji w ogóle nie ma już zastosowania, ale stał się swego rodzaju niszą, przeznaczoną dla bardzo konkretnego typu klienta. Mimo to konkurencja w tym segmencie jest bardzo silna i przy okazji niezwykle trudna dla tradycyjnych dostawców telefonii stacjonarnej. 

światłowód

Sieć światłowodowa jest w tej chwili najbardziej cenionym sposobem na dostęp do wygodnej komunikacji oraz szybkiego Internetu. Ta nieustannie rozwijająca się technologia pozwala osiągać niesamowicie wysokie prędkości, zapewniające w praktyce niemal natychmiastową obsługę internetowych treści, pozbawioną zauważalnych przestojów lub opóźnień. Jest to aktualnie najefektywniejsze rozwiązanie telekomunikacyjne. Oferowane przez operatorów prędkości sięgają setek Mb/s (dla prywatnych użytkowników) lub nawet dziesiątek Gb/s (w umowach przeznaczonych dla przedsiębiorców). Oznacza to niezwykle komfortową szybkość Internetu w domu lub biurze oraz łatwe przesyłanie i odbieranie ogromnej ilości danych dla wymagających firm.