Wirtualna centrala telefoniczna

Jednym z rozwiązań, jakie proponujemy naszym klientom, jest wirtualna centrala telefoniczna. Usprawnienie firmowej komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej, obniżenie wydatków ponoszonych za połączenia – to tylko niektóre z wielu korzyści generowanych przez ten system.

Nowoczesna zintegrowana platforma, jaką jest wirtualna centrala telefoniczna, służy do obsługi połączeń – zarówno przychodzących, jak i wychodzących. Do działania nie potrzebuje podłączenia do specjalistycznych fizycznych urządzeń, jedynie dostępu do sieci internetowej. Ogromna zaleta wirtualnej centrali telefonicznej to możliwość dopasowania jej do indywidualnych potrzeb konkretnej firmy przez wprowadzenie dodatkowych opcji, takich jak np. opracowywanie statystyk połączeń czy możliwość pozostawiania wiadomości głosowej.

voip

Rozwiązania VOIP

W naszej ofercie znajdują się rozwiązania VOIP dla firm. Technologia ta wykorzystuje protokół Voice over Internet Protocol. Po raz pierwszy została użyta przez graczy komputerowych, którzy chcieli swobodnie i bez dodatkowych kosztów rozmawiać ze sobą w czasie rozgrywek. Współczesna technologia VOIP oferuje jednak dużo więcej możliwości oraz funkcji. Rozwiązania VOIP pozwalają na przesyłanie połączeń głosowych przez łącze internetowe lub sieci wykorzystujące protokół IP. Dają nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o obsługę telefonów, smartfonów i tabletów, a także aplikacji. Korzystanie z tej technologii jest niezwykle proste i wymaga jedynie urządzenia pozwalającego połączyć się z Internetem.

 

Czym jest wirtualna centrala telefoniczna?

Wirtualna centrala PBX (VPBX) jest rozwiązaniem podobnym do tego, co oferują konwencjonalne fizyczne centrale telefoniczne. Jednakże jest to technologia znacznie bardziej funkcjonalna, której infrastrukturę o wiele łatwiej wprowadzić w firmie. Do działania części rozwiązań konwencjonalnych wykorzystywane są centralki telefoniczne PABX lub analogiczne modele fizyczne, które mogą zostać dostarczone przez dostawcę usługi za pomocą technologii VOIP lub sieci internetowej.

Sprawia to, że nie trzeba posiadać w siedzibie firmy specjalnych urządzeń fizycznych, co ma obecnie szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę, że większość pracowników i podwykonawców pracuje na home office. Wystarczy, że klienci i pracownicy będą mieli dostęp do telefonów IP.

 

Rozwiązania VOIP dla wirtualnej centrali telefonicznej

Jak już wiadomo – VOIP jest rozwiązaniem, które pozwala na transmisję głosu za pomocą protokołu internetowego. Dzięki temu można wykonywać połączenia przez Internet lub standardowe łącza telefoniczne, ale również z firmowej wirtualnej centrali telefonicznej. Jest to bowiem łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala na zdalne zarządzanie połączeniami przychodzącymi i wychodzącymi, a także połączeniami wewnętrznymi w firmie. Może zostać ono zaimplementowane zarówno w chmurze, jak i na serwerach przedsiębiorstwa.

Przez pewien czas stosowanie VOIP było postrzegane jako mniej wydajne od tradycyjnych rozwiązań ze względu na gorszą jakość przesyłanego głosu. Jednakże dzięki rozwojowi tej technologii VOIP obecnie gwarantuje wysoką jakość transmisji głosu i sygnału połączenia, dzięki czemu jest rozwiązaniem korzystniejszym od tradycyjnej telekomunikacji.

Przekłada się to na rosnącą popularność VOIP i wirtualnych centrali telefonicznych. Rozwiązanie to często wdraża się w ramach optymalizacji kosztów telekomunikacyjnych, ponieważ pozwala obniżyć wydatki przedsiębiorstwa ponoszone w związku z obsługą połączeń przychodzących czy wychodzących.

 

Jakie są zalety wirtualnej centrali telefonicznej?

Korzyści z wirtualnej centrali telefonicznej w firmie to m.in.:

  • brak kosztów zakupu serwera telekomunikacyjnego lub centrali PBX,
  • tańsze połączenia,
  • fax drogą internetową,
  • możliwość tworzenia telekonferencji,
  • możliwość używania numerów wewnętrznych do komunikacji wewnątrz firmy,
  • możliwość monitorowania rozmów w czasie rzeczywistym,
  • możliwość nagrywania rozmów i następnie przetwarzania ich,
  • możliwość ustawienia komunikatów dla dzwoniących klientów,
  • poczta głosowa, która wyśle nagraną wiadomość na Twoją skrzynkę mailową.

 

Jak firmy wykorzystują telefonię internetową VOIP?

Funkcjonalny system komunikacji to podstawa prawidłowego działania każdej firmy, zwłaszcza teraz, gdy praca zdalna stała się tak powszechna. Dzięki niemu można w sposób niezakłócony prowadzić komunikację z pracownikami, a także w pełni zarządzać obsługą klienta, zarówno w małej firmie, jak i dużej korporacji mającej oddziały w całym kraju lub nawet zagranicą. Rozwiązania VOIP pozwalają przekierować połączenia na dowolny numer, który może być hostowany na komputerze bądź w smartfonie. Żeby odbierać i wykonywać połączenia, pracownik potrzebuje tylko dostępu do Internetu. Ponadto centralę można podłączyć do wirtualnego numeru, co zapewni użytkownikom lokalny numer telefonu i pozwoli na odbieranie połączeń z dowolnego miejsca na świecie. To tak jakby wszyscy byli w biurze!

Zachęcamy więc do skorzystania z naszej oferty i wykorzystania rozwiązań VOIP w swoim przedsiębiorstwie. Dzięki nim pracownicy nie muszą znajdować się w siedzibie firmy, a implementacja tej technologii nie wymaga posiadania własnej, odpowiednio wydajnej serwerowni. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.