Rozwiązania VOIP

W naszej ofercie znajdują się rozwiązania VOIP dla firm. Technologia ta wykorzystuje protokół Voice over Internet Protocol. Po raz pierwszy została użyta przez graczy komputerowych, którzy chcieli swobodnie i bez dodatkowych kosztów rozmawiać ze sobą w czasie rozgrywek. Współczesna technologia VOIP oferuje jednak dużo więcej możliwości oraz funkcji. Rozwiązania VOIP pozwalają na przesyłanie połączeń głosowych przez łącze internetowe lub sieci wykorzystujące protokół IP. Dają nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o obsługę telefonów, smartfonów i tabletów, a także aplikacji. Korzystanie z tej technologii jest niezwykle proste i wymaga jedynie urządzenia pozwalającego połączyć się z Internetem.

 

Co to jest wirtualna centrala?

Wirtualna centrala PBX (VPBX) jest rozwiązaniem podobnym do tego, co oferują konwencjonalne fizyczne centrale telefoniczne. Jednakże jest to technologia znacznie bardziej funkcjonalna, której infrastrukturę znacznie łatwiej wprowadzić w firmie. Do działania części rozwiązań konwencjonalnych wykorzystywane są centralki telefoniczne PABX lub analogiczne modele fizyczne, które mogą zostać przez dostawcę usługi za pomocą technologii VOIP lub sieci Internetowej.

Sprawia to, że nie trzeba w lokalizacji firmy posiadać specjalnych urządzeń fizycznych, co ma szczególne znacznie w obecnych czasach, gdy znaczna większość pracowników i podwykonawców pracuje na home office. Wystarczy, że klienci i pracownicy będą mieli dostęp do telefonów IP.

 

Rozwiązania VOIP dla wirtualnej centrali telefonicznej

Jak już wiadomo – VOIP jest rozwiązaniem – które pozwala na transmisję głosu za pomocą protokołu internetowego. Dzięki temu można wykonywać połączenia przez Internet lub standardowe łącza telefoniczne, ale również zautomatyzowania działanie przedsiębiorstwa z firmowej wirtualnej centrali telefonicznej. Jest to bowiem łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala na zdalne zarządzanie połączeniami przychodzącymi i wychodzącymi, a także połączeniami wewnętrznymi w firmie. Może zostać ono zaimplementowane zarówno w chmurze, jak i na serwerach przedsiębiorstwa.

Przez pewien czas stosowanie VOIP było postrzegane, jako mniej wydajne od tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych ze względu na gorszą jakość głosu, który był przesyłany. Jednakże, dzięki rozwojowi tej technologii VOIP gwarantuje wysoką jakość transmisji głosu i sygnału połączenia, dzięki czemu jest rozwiązaniem korzystniejszym od tradycyjnej telekomunikacji.

Tym samym za sprawą zwiększyła się popularność VOIP i wirtualnych centrali telefonicznych. Decydując się na wirtualną centralę opartą o rozwiązanie VOIP, możesz zmniejszyć koszty za telekomunikację w swojej firmie. Wybierając wirtualną centralę telefoniczną w swojej firmie – zyskujesz:

  • brak kosztów zakupu serwera telekomunikacyjnego lub centrali PBX,
  • tańsze połączenia,
  • fax drogą internetową,
  • możliwość tworzenia telekonferencji,
  • możliwość używania numerów wewnętrznych do komunikacji wewnątrz firmy,
  • możliwość monitorowania rozmów w czasie rzeczywistym,
  • możliwość nagrywania rozmów i następnie przetwarzanie ich,
  • możliwość ustawienia komunikatów dla dzwoniących klientów,
  • pocztę głosową, która wyśle nagraną wiadomość na Twoją skrzynkę mailową.

 

Jak firmy wykorzystują telefonię internetową VOIP?

Pracownicy muszą się ze sobą komunikować, jest to ważne zwłaszcza teraz, gdy przez pandemię koronawirusa wiele osób pracuje w domu. Aby w sposób niezakłócony można było prowadzić komunikację z pracownikami, a także w pełni zarządzać obsługą klienta, zarówno w małej firmie, jak i dużej korporacji mającej oddziały w całym kraju lub nawet zagranicą. Rozwiązania VOIP pozwalają przekierować połączenia na dowolny numer, który może być hostowany na komputerze bądź w smartfonie. Żeby odbierać i wykonywać połączenia pracownik potrzebuje tylko połączenia internetowego. Ponadto centralę można podłączyć do wirtualnego numeru, co zapewni użytkownikom lokalny numer telefonu, który pozwoli na odbieranie połączeń z dowolnego miejsca na świecie. To tak jakby wszyscy byli w biurze!

Zachęcamy więc do skorzystania z naszej oferty i wykorzystania rozwiązań VOIP w swojej firmie. Dzięki nim pracownicy nie muszą znajdować się w siedzibie firmy, a implementacja tej technologii nie wymaga posiadania własnej, odpowiednio wydajnej serwerowni. W razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszym przedsiębiorstwem.