Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych
Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych to w dzisiejszych czasach działanie niezwykle złożone, które w praktyce nie ogranicza się już tylko do zmniejszenia comiesięcznej opłaty za abonament. Obecnie, aby zapewnić wysoką jakość, dostępność i niezawodność usług oraz konkurencyjne ceny, pracownicy zarządzający flotą telekomunikacyjną (lub pracownicy działu zakupów) muszą przewidywać sytuacje, które mogą wydarzyć się w czasie rzeczywistym, praktycznie w każdej chwili.
Jest to zadanie bardzo trudne, które wymaga przeprowadzania na bieżąco dogłębnej analizy potrzeb firmy, jak i możliwości dostawców usług telekomunikacyjnych. A wszystko to w celu zminimalizowania ryzyka wysokich opłat.
Na szczęście dzięki naszym usługom można zlecić ten proces poza struktury przedsiębiorstwa na zasadzie outsourcingu telekomunikacyjnego. Wieloletnie doświadczenie naszego zespołu specjalistów jest gwarancją realizacji powierzonych zadań na najwyższym poziomie przez cały okres kontraktu z operatorem.
Opis procesu optymalizacyjnego:
- audyt obecnych rozwiązań i kosztów,
- analiza potrzeb,
- budowanie zapytania do operatora,
- zbieranie i analiza ofert,
- negocjacje i rozmowy z operatorami,
- raport - prezentacja proponowanych rozwiązań i przewidywanych oszczędności,
- decyzja Klienta - wybór rozwiązania,
- praktyczne wdrożenie wybranego rozwiązania:
- weryfikacja umów pod kątem zgodności ze złożonymi ofertami i implementacja usług;
- weryfikacja poprawności wystawianych faktur i wsparcie przy zawieraniu nowych umów.
Co daje optymalizacja usług telekomunikacyjnych?
Z prawdziwą przyjemnością możemy stwierdzić, że oferowane przez nas rozwiązania nie wpływają na żaden aspekt prowadzonych działań biznesowych. A sam proces optymalizacji nie jest czasochłonny dla klientów. Dzieje się tak dlatego, że wszystkie zadania operacyjne i analityczne są po stronie naszej firmy.
Jednak gwoli wyjaśnienia warto w tym miejscu dodać, że proces, wraz ze wdrożeniem wybranego wariantu optymalizacji jest przeprowadzany przez MOLL, ale to klient podejmuje wszystkie decyzje. My ze swojej strony dajemy gwarancję oszczędności przez cały czas trwania umowy z wybranym operatorem.
- Proces optymalizacji zmniejsza średnio o ponad 50% comiesięczne koszty teleinformatyczne
- Uzyskane oszczędności nie umniejszają jakości usług, a cały proces nie ingeruje w operacyjne aspekty działalności/ technologie
- Proces nie jest czasochłonny dla Klientów, wszystkie zadania operacyjne i analityczne po stronie MOLL (proces, wraz z wdrożeniem wybranego wariantu optymalizacji jest przeprowadzany przez MOLL, ale to Klient podejmuje wszystkie decyzje)
- Gwarancja oszczędności przez cały okres umowy z operatorem