Wykorzystanie czatu w komunikacji z klientami

czat na stronie

Wykorzystanie czatu do kontaktów z klientem z roku na rok rośnie – coraz więcej użytkowników preferuje ten kanał komunikacji, dlatego firmy powinny zacząć uwzględniać czat w swoich strategiach. Jest to najszybciej rozwijający się sposób komunikacji, który wkrótce może ograniczyć działalność telefonicznych centrów obsługi klienta. Korzyści z wdrożenia czatu w komunikacji z klientem to:

  • Wyższa wydajność i szybkość reakcji
  • Oszczędność i niższe koszty za rozmowy telefoniczne
  • Wyższa konwersja i więcej zamkniętych transakcji

Czat w odróżnieniu od obsługi mailowej daje możliwość kontaktu w czasie rzeczywistym, a klient otrzymuje odpowiedź w ciągu zaledwie kilku minut, co korzystnie wpływa na decyzje zakupowe i przybliża do sfinalizowania transakcji. W trakcie zakupów czat umożliwia doprecyzowanie informacji o produktach i jest mniej absorbujący od telefonu – klient nie musi oczekiwać na połączenie na linii. Dzięki obsłudze czatu możliwe jest zbudowanie relacji z klientem, ponieważ jest to komunikacja o bardziej osobistym charakterze niż mail. Czat umożliwia swobodę i większy komfort podczas podejmowania decyzji.

 

Jak działa czat firmowy?

Czat firmowy to forma komunikatora, który umożliwia szybką wymianę informacji pomiędzy obsługą a osobami odwiedzającymi stronę firmową. Przycisk czatu powinien znajdować się w widocznym miejscu, ale bardzo często stosowanym rozwiązaniem w nowoczesnych systemach telekomunikacyjnych jest automatycznie wyskakujące okienko komunikatora. W takim wariancie można zainicjować rozmowę pytaniem „W czym mogę pomóc?

Z użyciem czatu można realizować wiele różnych strategii komunikacyjnych – mogą to być funkcje sprzedażowe, serwisowe, techniczne i posprzedażowe. Ponieważ klient powinien otrzymać odpowiedź niemal natychmiast, to w firmie musi być pracownik, który będzie nadzorował komunikację na czacie.