W jakie oprogramowanie powinny być zaopatrzone telefony służbowe?

telefon

Zastanawiasz się nad zainwestowaniem w telefony służbowe dla Twoich pracowników? Nie wiesz, jakie zagrożenia się z tym wiążą? A jeżeli nawet je znasz, czy wiesz, jak się przed nimi uchronić? W tym artykule zawarte zostały podstawowe informacje o niebezpieczeństwach związanych z użytkowaniem telefonów. Oprócz tego poznasz oprogramowanie, które pomoże Ci zabezpieczyć swoją flotę telefonów służbowych. Zapraszamy do lektury!

 

Jakie zagrożenia istnieją dzisiaj dla telefonów komórkowych?

Odkąd wszystkie urządzenia mobilne mają dzisiaj połączenie z Internetem, to wiąże się to z dużym zagrożeniem wycieku danych, w tym wrażliwych. Co może stać się przez nieuważne korzystanie z telefonu? Do najważniejszych zagrożeń dla użytkowników smartfonów należą:

  • kradzież aparatu,
  • zhakowanie telefonu,
  • zaniechanie ustawienia danych fabrycznych po kupieniu smartfona z drugiej ręki,
  • zaniechanie tworzenia kopii zapasowych danych.

Oprócz zagrożeń, które czyhają na użytkowników telefonów służbowych, trzeba pamiętać, jakie prawo obowiązuje pracodawców w przypadku urządzeń elektronicznych. Otóż przepisy RODO wymagają od pracodawców stworzenia regulaminu użytkowania takich urządzeń. Jakie oprogramowanie może to wesprzeć? Zostań na stronie, aby dowiedzieć się o tym więcej.  

 

Oprogramowanie, które chroni telefony przed zagrożeniami

Jeśli chodzi o prawidłowe zarządzanie flotą telekomunikacyjną i jej bezpieczeństwo, to warto powierzyć obsługę telefonów służbowych profesjonalistom. Jakie oprogramowanie jest stosowane dla zachowania bezpieczeństwa smartfonów?

  • Sophos Mobile Security dla systemów Android – chroni przed wirusami, umożliwia anonimowe przeglądanie sieci, blokowanie sprzętu i tworzenie kopii zapasowych w razie konieczności oraz pozwala na bezpieczne przechowywanie haseł,
  • Avast Security – blokuje niechciane, złośliwe oprogramowanie, chroni przed podejrzanymi sieciami wifi, czyści pamięć z niechcianych plików podręcznych oraz blokuje niechciane połączenia.

Do kolejnych zabezpieczeń telefonu służbowego można zaliczyć: ustawienie drugiego kodu PIN, ustawienie weryfikacji odciskiem palca, twarzą lub narysowanie wzoru.