W

y

s

u

ń

Przegląd modeli biznesowych związanych z działalnością MVNO w Polsce

Przedsiębiorcy mają coraz więcej możliwości dotyczących rozwiązań technologicznych wykorzystywanych w firmach. Mowa tutaj między innymi o systemach informatycznych, które usprawniają pracę. Jest to na przykład Mobile Virtual Network Operator, czyli MVNO. W dzisiejszym wpisie omówimy, jakie możliwości daje ten system, czy warto w niego zainwestować oraz kto z niego korzysta.

Czym właściwie jest Mobile Virtual Network Operator? 

O możliwości wyboru rozwiązania technologicznego, jakim jest MVNO wiedzą przede wszystkim właściciele firm korzystający z doradztwa telekomunikacyjnego. Mobile Virtual Network Operator to po prostu operator wirtualnej sieci komórkowej, czyli podmiot gospodarczy, który oferuje usługi związane z telefonią komórkową.

Na tle innych rozwiązań wyróżnia się przede wszystkim tym, że wykorzystuje infrastrukturę telekomunikacyjną, która należy do innego operatora infrastrukturalnego (czyli operatora telekomunikacyjnego). Korzystanie ze wspomnianej infrastruktury jest regulowane przez umowę. Firma, która funkcjonuje dzięki MVNO, musi działać na podstawie takich samych urządzeń co operator. Warto podkreślić, że system jest bezpieczny, a wdrożenie procesów pomiędzy operatorami przebiega w krótkim czasie.

wirtualny model biznesowy

Jakie modele biznesowe mogą być związane z działalnością MVNO? 

Korzystanie z Mobile Virtual Network Operator to ciekawe rozwiązanie, które wpływa na optymalizację kosztów telekomunikacyjnych. W zależności od tego, jaki model biznesowy przyjęła dana firma, może wykorzystać MVNO nieco inaczej. Niezwykle ciekawym przypadkiem jest na przykład zastosowanie MVNO w firmach niezwiązanych bezpośrednio z telekomunikacją. Jest to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów, a także  dzięki niemu łatwiej kierować ofertę do dotychczasowych.

Mobile Virtual Network Operator pozwala też na zwiększenie przywiązania i powiększenie oferty, na przykład dzięki otrzymaniu darmowych minut za zakupy w danej sieci sklepów. Kolejnym rozwiązaniem jest wpasowanie się marki w niszę na rynku dzięki skierowaniu akcji marketingowej do konkretnych klientów. MVNO może być też rozszerzeniem oferty firmy. Mowa tutaj przede wszystkim o usługach związanych z przesyłaniem danych i głosu.