W

y

s

u

ń

Najczęstsze problemy z jakimi boryka się telefonia VoIP

Telefony stacjonarne to niezbędny element wyposażenia większości firm, choć część z nich została zastąpiona telefonami komórkowymi. Mnogość narzędzi telekomunikacyjnych i chęć optymalizacji kosztów sprawiają, że przedsiębiorcom często ciężko wybrać najlepsze rozwiązanie. Warto wiedzieć, że obecnie tradycyjne telefony stacjonarne są coraz mniej popularne, natomiast firmy często decydują się na nowoczesną telefonię VoIP. Jak działa, jakie są jej zalety i jakie problemy występują podczas jej użytkowania?

Czym się różni telefonia VoIP od tradycyjnego telefonu stacjonarnego? 

Przedsiębiorcy poszukują rozwiązań, które usprawnią działanie ich firm, a przy tym pozwolą na zoptymalizowanie kosztów. Jednym z większych wyzwań, przed którymi staje wiele przedsiębiorstw, jest zarządzanie flotą telekomunikacyjną. Właśnie dlatego na popularności coraz bardziej zyskuje telefonia VoIP. Jest to skrót od Voice over Internet Protocol, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „głos przesyłany przez Internet”. W praktyce oznacza to, że telefonia została stworzona po to, aby móc wykonywać rozmowy telefoniczne za pośrednictwem łącza internetowego.

W tym celu potrzebny jest komputer, laptop lub telefon komórkowy. Może to być również telefon analogowy albo telefon VoIP. Zaletą telefonii VoIP jest przede wszystkim mobilność, ponieważ numer telefonu nie jest przypisany do konkretnego miejsca, ale do firmy, dzięki czemu w razie zmiany siedziby nie trzeba go zmieniać. Warto również wiedzieć, że firma wraz z zainstalowaniem telefonii internetowej otrzymuje wirtualną centralę telefoniczną, dzięki której może w prosty sposób zarządzać połączeniami.

telefon komórkowy

 

Jakie problemy występują najczęściej podczas użytkowania telefonii VoIP? 

Zastosowanie telefonii VoIP z pewnością pozwala na optymalizację kosztów telekomunikacyjnych w firmie, jednak nie jest to rozwiązanie bez wad. Jeżeli jakość łącza jest słaba (na przykład przeciążone sieci albo słabej jakości infrastruktura), to połączenie może zostać zerwane, a głos zniekształcony. Jednak dzięki rozwojowi technologii zasięg Internetu jest coraz lepszy, a firmy coraz rzadziej mają z nim problem.