Które wydatki teleinformatyczne generują największe koszty w firmie?
Rozwiązania telekomunikacyjne dla firm to innowacyjne działania, które mogą przyczynić się do sporych oszczędności. Prowadząc firmę, trzeba ponosić wydatki związane z obsługą mediów – chodzi o łącze internetowe oraz telefony stacjonarne i komórkowe, które generują największe koszty. O ile w tym pierwszym przypadku liczy się wysoka jakość i niezawodność oraz stabilność łącza, tak wydatki na rozmowy głosowe można w łatwy sposób zredukować. Dzięki optymalizacji kosztów można obniżyć comiesięczne rachunki za usługi teleinformatyczne nawet o połowę.
Na czym polega optymalizacja usług telekomunikacyjnych?
Tak naprawdę optymalizacja usług telekomunikacyjnych to złożony proces, który nie ogranicza się wyłącznie do zmniejszenia rachunków, ale także przekłada się na wysoką jakość i niezawodność usług teleinformatycznych. Kluczowe jest zatem przeprowadzenie dogłębnej analizy potrzeb firmy oraz dokonanie audytu obecnie ponoszonych wydatków. Kolejny krok to zapytania do operatorów i analiza otrzymanych ofert oraz prowadzenie negocjacji warunków umów. Efektem prowadzonych działań są dedykowane rozwiązania telekomunikacyjne przedstawione w formie raportu wraz z przewidywanymi oszczędnościami.
Powody, dla których warto zoptymalizować koszty za usługi telekomunikacyjne
Zarządzenie flotą telekomunikacyjną można powierzyć zewnętrznej firmie – obecnie outsourcing usług telekomunikacyjnych staje się standardem w dużych firmach. Negocjacje z dostawcą usług prowadzone są z uwzględnieniem wytycznych klienta i z nastawieniem na oszczędności. Oferowane w ramach optymalizacji usług telekomunikacyjnych rozwiązania dla firm nie wpływają na żaden aspekt prowadzenia działalności, ale za to mogą spowodować realne oszczędności, a klient nie ponosi żadnego ryzyka finansowego.