Dlaczego usługi telekomunikacyjne warto przenieść do chmury nawet w małej firmie?

dane z telefonu

Gdyby wskazać trend w branży IT, który miał w ostatnich latach największy wpływ na zachodzące w niej zmiany, byłaby to prawdopodobnie technologia chmury. Rozwijająca się niesamowicie szybko, jeszcze całkiem niedawno stanowiąca przede wszystkim ciekawostkę, traktowaną przez wielu ze sporą dozą nieufności, a dziś stanowiąca podstawę wielu systemów i codziennie używanych aplikacji. Choć kojarzy się ją przede wszystkim z przechowywaniem plików, technologia ta ma o wiele więcej zastosowań. W chmurze mogą odbywać się skomplikowane procesy, wymagające wielu zasobów i rozbudowanej infrastruktury. Jednym z najciekawszych sposobów wykorzystania tej możliwości jest przeniesienie do niej usług telekomunikacyjnych. 

Jest to rozwiązanie doskonałe również, a może nawet przede wszystkim, dla małych firm, które nie mogą pozwolić sobie na wysokie koszty inwestycyjne i zatrudnianie szerokiego grona pracowników do obsługi skomplikowanego systemu. Usługi telekomunikacyjne w chmurze to tani i prosty sposób na wykorzystanie pełnego potencjału komunikacji z klientem oraz wewnątrz firmy. Oferują ogromne możliwości, nie wymagając drogiego sprzętu oraz szeregu specjalistów. Pozostają przy tym dostępne z dowolnego miejsca, znacznie ułatwiając na przykład zmianę siedziby firmy. 

 

Czym jest wirtualna centrala telefoniczna? 

Przeniesienie usług telekomunikacyjnych do chmury umożliwia wirtualna centrala telefoniczna. Z perspektywy firmy jest to rozwiązanie bardzo proste: cały związany z nim system utrzymywany jest na zewnętrznych serwerach. To tam odbywają się najważniejsze procesy i zaprogramowane są niezwykle przydatne funkcje, ułatwiające komunikację z klientami oraz pracownikami. Do firmy trafia jedynie prosty interfejs, pozwalający dostosować centralę do własnych potrzeb. Wystarczy stworzyć odpowiedni schemat, wskazujący, gdzie mają trafić poszczególne połączenia – ich przekierowywanie odbywać się będzie już w chmurze. Istnieje również wiele innych opcji, takich jak automatyzacja wiadomości SMS lub zapowiedzi głosowe. Wszystkie narzędzia można dobrać oraz dostosować do swoich wymagań, prosto i przy niewielkich kosztach.