Czym jest innowacja telekomunikacyjna?

Połączone sztuczne sieciInnowacyjność wiąże się ze zmianą oraz udoskonaleniem. Na rynku usług innowacja to stworzenie kolejnego produktu, zastosowanie lepszej technologii, metody produkcji, tworzenie całkiem nowych rzeczy. Skoro innowacja to działania prowadzące do tworzenia nowych lub ulepszonych produktów w każdej dziedzinie, ma to wpływ również na telekomunikację. Ta branża techniki i nauki zajmuje się transmisją informacji na odległość przy użyciu środków łączności.

Od pierwszego telefonu, opatentowanego przez Aleksandra Bella w dziewiętnastym wieku, poprzez radio, telewizję, pierwszy komputer i Internet, telekomunikacja wciąż nie przestaje się rozwijać. Niemal każdego dnia słyszymy o nowych modelach smartfonów, szybszych sieciach, kolejnych udogodnieniach w łączności z całym światem. Wszelkie usługi i rozwiązania bardzo szybko się zmieniają, więc nie jest łatwo wybrać odpowiednie.

Ogromna, wciąż rosnąca liczba cen i modeli o przeróżnych parametrach sprawia, że na przykład wybór smartphone’ a to spory dylemat. Z pomocą przychodzi doradztwo telekomunikacyjne. Przeprowadzamy badania porównawcze danego rozwiązania pod względem technicznym oraz porównujemy możliwości i ceny. Wybieramy najkorzystniejsze oferty spośród operatorów telekomunikacyjnych, telefonów komórkowych, centrali cyfrowych oraz IP, rozwiązań chmurowych i MVNO, czyli wirtualnych operatorów komórkowych. Porównujemy również rozwiązania sieci SD – WAN oraz MPLS, technikę stosowaną przez routery, w której trasowanie pakietów zostało zastąpione przez tak zwane przełączanie etykiet.

 

Innowacyjne rozwiązania

Sporym udogodnieniem dla branży call center stały się systemy telekomunikacji IVR (interactive voice response), które umożliwiają interaktywną obsługę. Po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów za pomocą aparatu z wybieraniem tonowym osoba dzwoniąca ma możliwość wybrać spośród poszczególnych propozycji w menu. Popularne stały się również programy BOT. Ich zachowania są w pełni zautomatyzowane i podlegają algorytmowi. Nazwa BOT pochodzi od robota. To interaktywny system odpowiedzi głosowych, który może na przykład odpowiadać na pytania odnośnie produktu. Przykładowe boty to Siri przygotowany przez firmę Apple, GoogleBot firmy Google oraz Cortana z firmy Microsoft.