Dlaczego usługi telekomunikacyjne warto przenieść do chmury nawet w małej firmie?

telefon

Urządzenia mobilne są w tej chwili najpowszechniejszym środkiem dostępu do sieci. Sprawia to, że w ich stronę coraz chętniej spoglądają cyberprzestępcy. Pojawia się wiele szkodliwych aplikacji, popularne są również maile i wiadomości SMS z podejrzanymi linkami, pochodzące z tajemniczych źródeł. Równocześnie smartfony oferują coraz większe możliwości: już teraz standardami są bankowość w telefonie, dostęp do chmury z ważnymi danymi i wiele innych funkcji, często niezwykle kuszących dla przestępców. Czy w takiej sytuacji warto zdecydować się na zakup antywirusa? 

 

Czy antywirus na telefonie jest potrzebny? 

Przy ostrożnym korzystaniu z telefonu antywirus nie jest niezbędny. Jeśli jednak przechowuje się na urządzeniu ważne dane lub zwyczajnie pragnie się większej pewności, że jest ono właściwie zabezpieczone, zakup odpowiedniego oprogramowania może okazać się dobrym pomysłem. Wbrew popularnej opinii porządne aplikacje tego typu nie stanowią dużego obciążenia dla systemu, a potrafią być naprawdę pomocne, nawet jeśli ich możliwości są nieco inne niż w przypadku komputerów stacjonarnych. 

Antywirus na smartfonie nie zajmuje się wyszukiwaniem i usuwaniem szkodliwego oprogramowania.Mimo to może wykrywać podejrzane aplikacje oraz ostrzegać przed nimi, blokować im dostęp do ważnych funkcji, weryfikować linki w wiadomościach i na bieżąco skanować strony WWW. Chroni również tożsamość, a często posiada dodatkowe funkcje, jak VPN lub możliwość zlokalizowania straconego urządzenia. Są również podstawowym zabezpieczeniem w przypadku systemów starszych, które nie są już wspierane, a więc właściwie chronione przez producenta. 

Antywirus na telefonie służbowym 

Antywirus może okazać się szczególnie przydatny dla przedsiębiorców, którzy pragną pewności, że ich narzędzia telekomunikacyjne są bezpieczne. W takiej sytuacji telefon często ma dostęp do bardzo istotnych danych, jest połączony z innymi urządzeniami, a jego ochrona jest wyjątkowo ważna. Warto więc rozważyć wtedy każde możliwe zabezpieczenie, zwłaszcza w przypadku telefonów powierzanych pracownikom – im jest ich więcej, tym większe ryzyko, że któremuś zdarzy się kosztowny błąd. Co więcej, ochrona urządzeń mobilnych bardzo często bywa częścią pakietu antywirusowego, który zapewnia bezpieczeństwo także komputerom. Jest to więc rozwiązanie opłacalne dla firm, które i tak korzystają z antywirusa konkretnej marki na służbowym sprzęcie.