Czy implementacja technologii VoIP wymaga posiadania własnej serwerowni?

usługi w chmurze

VoIP wykorzystuje protokół Voice of Internet Protocol, który pozwala na przesyłanie połączeń głosowych za pośrednictwem łącza internetowego lub sieci wykorzystujących protokół IP. W praktyce daje to nieograniczone możliwości korzystania z telefonów, smartfonów i tabletów – do nawiązania połączenia poprzez VoIP potrzebne jest jedynie urządzenie z dostępem do internetu.

Z zastosowaniem technologii VoIP możliwe jest obsługiwanie firmowej wirtualnej centrali telefonicznej, która pozwala na zdalne zarządzanie połączeniami wychodzącymi i przychodzącymi oraz połączeniami wewnętrznymi. Takie rozwiązanie może zostać zaimplementowane w chmurze lub w serwerowni.

 

Powody, dla których warto zastąpić telefony stacjonarne technologią VoIP

Do korzystania z VoIP potrzebny jest sprzęt podłączony do sieci internetowej, a więc linia telefoniczna staje się zbędna. System VoIP obsługiwany jest przez stronę internetową lub aplikację, za której pośrednictwem użytkownik otrzymuje dostęp do wielu funkcjonalności. Wszystkie zadania VoIP obsługiwane są za pośrednictwem serwera, nad którym czuwa operator, a więc ewentualne problemy techniczne i awarie leżą po jego stronie. Usługa wirtualnej centrali jest stosunkowo tanim rozwiązaniem i bardziej ekonomiczną od fizycznych central propozycją kierowaną głównie do małych i średnich firm.

 

Korzyści płynące z zastosowania technologii VoIP

Z telefonu VoIP można korzystać wszędzie tam, gdzie jest dostęp do internetu. Usługi w chmurze zawsze są dostępne — w serwerze wirtualnym w odróżnieniu od klasycznego nie może paść dysk ani popsuć się pamięć, a więc dane są bezpieczne. Fizyczny serwer ma pewne ograniczenia – chcąc rozbudować centralkę, trzeba dokupić drogi sprzęt. Takich barier nie ma w przypadku wirtualnych usług.