W

y

s

u

ń

Blog

Welcome to our blog. Here we provide more details about our activities. If you wish to know MOLL better and are interested in telecommunication news – read on!

BOK

Nagrywanie rozmów telefonicznych a praca BOK

Nagrywanie rozmów telefonicznych jest niezwykle przydatnym rozwiązaniem, które każda firma posiadająca Biuro Obsługi Klienta powinna przynajmniej rozważyć. Stanowi dziś ono standard w tego typu komunikacji: przedsiębiorcy korzystają z niego bardzo chętnie, ponieważ oferuje wiele możliwości i potencjalnych zastosowań. Zgodnie z kodeksem karnym i ustawą o ochronie danych osobowych nagrywanie rozmów z klientami jest całkowicie legalne, pod warunkiem, że zostaną oni o tym poinformowani. RODO wymaga również, aby druga strona wyraziła zgodę na rejestrację rozmowy i został jej objaśniony cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna.  

Read more ...

telefon z antywirusem

Czy warto kupić program antywirusowe na telefon

Urządzenia mobilne są w tej chwili najpowszechniejszym środkiem dostępu do sieci. Sprawia to, że w ich stronę coraz chętniej spoglądają cyberprzestępcy. Pojawia się wiele szkodliwych aplikacji, popularne są również maile i wiadomości SMS z podejrzanymi linkami, pochodzące z tajemniczych źródeł. Równocześnie smartfony oferują coraz większe możliwości: już teraz standardami są bankowość w telefonie, dostęp do chmury z ważnymi danymi i wiele innych funkcji, często niezwykle kuszących dla przestępców. Czy w takiej sytuacji warto zdecydować się na zakup antywirusa? 

Read more ...

dane z telefonu

Dlaczego usługi telekomunikacyjne warto przenieść do chmury nawet w małej firmie?

Gdyby wskazać trend w branży IT, który miał w ostatnich latach największy wpływ na zachodzące w niej zmiany, byłaby to prawdopodobnie technologia chmury. Rozwijająca się niesamowicie szybko, jeszcze całkiem niedawno stanowiąca przede wszystkim ciekawostkę, traktowaną przez wielu ze sporą dozą nieufności, a dziś stanowiąca podstawę wielu systemów i codziennie używanych aplikacji. Choć kojarzy się ją przede wszystkim z przechowywaniem plików, technologia ta ma o wiele więcej zastosowań. W chmurze mogą odbywać się skomplikowane procesy, wymagające wielu zasobów i rozbudowanej infrastruktury. Jednym z najciekawszych sposobów wykorzystania tej możliwości jest przeniesienie do niej usług telekomunikacyjnych. 

Read more ...

plus minus

Automatyzacja kontaktu z Klientem - wady i zalety

Rozwój technologii sprawia, że coraz więcej czynności ulega automatyzacji. Normą są już kasy samoobsługowe, automatycznie wysyłane wiadomości, samoczynnie odnawiające się subskrypcje, a także niemal w pełni zautomatyzowana obsługa klienta, rozwiązująca problemy dzięki właściwie zaprogramowanym odpowiedziom i czynnościom. Przekazuje ona do pracowników jedynie przypadki nietypowe lub wyjątkowo złożone, z którymi nie potrafi poradzić sobie samodzielnie. To niezwykle popularne rozwiązanie, które ma wiele istotnych zalet i jest z powodzeniem wykorzystywane w niezliczonej ilości branż. Ma jednak też wady. W tym artykule przyjrzymy się zarówno jednym, jak i drugim. 

Read more ...

światłowód

Efeketywne rozwiązania komunikacyjne, dzięki którym zaoszczędzisz czas i środki

Nowoczesna telekomunikacja pozwala na efektywny przepływ wszelkiego rodzaju informacji, znacznie ułatwiając wykorzystywanie różnych urządzeń od telefonów komórkowych przez systemy telekonferencyjne aż po nowoczesne boty usprawniające kontakty z klientami np. w zakresie składania zamówień, prezentacji oferty czy obsługi reklamacji. Jednocześnie ich stopień skomplikowania sprawia, że w wielu przypadkach niezbędne staje się korzystanie z doradztwa i outsourcingu telekomunikacyjnego. Przekonaj się co można zyskać dzięki takiej polityce.

Read more ...

doradca

Jakich pytań spodziewać się od doradcy telekomunikacyjnego?

Każda nowoczesna firma musi korzystać z różnych rozwiązań pozwalających na komunikowanie się ze swoim otoczeniem. Konieczne będzie zwykle wykorzystywanie telefonii stacjonarnej do obsługi kontaktów z klientami, porozumiewania się ze współpracownikami czy przedstawicielami wszelkiego rodzaju instytucji i firm zewnętrznych. Na ogół nie obejdzie się także bez telefonii komórkowej, przydatnej wszystkim pracownikom znajdującym się poza siedzibą firmy, ułatwiającą też szybkie uzyskiwanie informacji od osób, które znajdują się akurat „w ruchu”. Niezbędne są także systemy umożliwiające komunikację głosową czy telekonferencje przy pośrednictwie sieci internetowej. Ponieważ we własnym zakresie ciężko dopasować do siebie rozwiązania techniczne ze wszystkich dziedzin najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z usług doradztwa telekomunikacyjnego. Zobaczmy, na jakie wsparcie można liczyć.

Read more ...

wirtualna centrala

Wirtualna centralna telefoniczna. Mechanizm działania

Zarządzenie infrastrukturą telekomunikacyjną bywa trudne i kosztowne, jeśli musi być realizowane bez odpowiedniego wsparcia oraz zastosowania właściwych rozwiązań technicznych. Jednym ze sposobów na usprawnienie działania firmy jest zainwestowanie w wirtualną centralę telefoniczną. Jest to jedno z wielu rozwiązań, jakie mogą być wdrożone w ramach współpracy z kompetentnym doradcą telekomunikacyjnym. Przekonajmy się, co można zyskać dzięki wirtualnej centrali.

Read more ...

nadajnik

Zasady rozliczeń MVNO-MNO

Dzięki rozwojowi technologii przedsiębiorcy mogą korzystać z przeróżnych rozwiązań, co pozwala na rozwój firm i optymalizację kosztów. Jednym z ważniejszych elementów, które wpływają na sprawność i koszty pracy są rozwiązania technologiczne wykorzystywane w przedsiębiorstwach. Chodzi tutaj głównie o systemy informatyczne. Firmy mają do dyspozycji funkcjonowanie na podstawie systemu MVNO albo MNO. Czym się charakteryzuje każdy z nich i jak wyglądają rozliczenia?

Read more ...

przewody

Słowniczek telekomunikacyjny cz. II

Branża telekomunikacyjna stale się rozwija. Firmy, które poszukują nowych rozwiązań, powinny znać podstawowe pojęcia, które są wykorzystywane w telekomunikacji, ponieważ dzięki temu łatwiej jest zrozumieć sposób działania poszczególnych systemów czy urządzeń. Przedsiębiorstwa często decydują się na skorzystanie z doradztwa telekomunikacyjnego z uwagi na zmiany, za którymi trudno nadążyć. Aby ułatwić zrozumienie działania tej branży i wykorzystywanych w niej rozwiązań, przygotowaliśmy drugą część krótkiego słowniczka telekomunikacyjnego.

Read more ...

miasto nocą

Słowniczek telekomunikacyjny cz. I

Jedną z ważniejszych usług, z których korzysta większość przedsiębiorstw, jest telekomunikacja. Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, a firmom coraz trudniej jest śledzić zachodzące zmiany. Właśnie dlatego wiele z nich decyduje się na zarządzanie flotą telekomunikacyjną przez firmę zewnętrzną czy doradztwo telekomunikacyjne. Jednak nawet korzystając z takiego wsparcia, warto znać podstawowe pojęcia stosowane w branży telekomunikacyjnej. W dzisiejszym wpisie zdefiniujemy kilka z nich.

Read more ...