Blog

Witaj na naszym blogu. Znajdziesz tutaj artykuły, z których dowiesz się więcej na temat naszej działalności. Jeśli chcesz lepiej poznać naszą firmę i interesują Cię wieści ze świata telekomunikacji - zapraszamy do lektury.

 

zdalna praca

W wyniku pandemii miliony pracowników musiały przejść na pracę zdalną po raz pierwszy w życiu. Kiedyś była nowinką, dodatkową opcją dla ambitnych, stale obecną tylko w niektórych branżach – dziś praca zdalna stała się koniecznością, a jej wymóg zmusił wiele przedsiębiorstw do zmian, na które nie były przygotowane. W efekcie napotkały na trudności. Odpowiedzią na nie były i są innowacje w telekomunikacji.

fax

Faks to urządzenie, które w opinii wielu osób jest już reliktem minionych lat, którego w dobie komunikacji elektronicznej nikt już nie używa. Tymczasem okazuje się, że wysyłka faksów nadal się odbywa, chociaż wraz z rozwojem technologii zyskała nowe życie i obecnie przybrała formę wirtualną. Jak to działa? Dlaczego i kiedy warto zainwestować w wirtualny faks? Dowiesz się w dalszej części naszego wpisu.

CRM system

CRM to rozwiązania pomagające w zarządzaniu relacjami z Klientami, zarówno aktualnymi, jak i potencjalnymi. Część osób zadaje sobie jednak pytanie, czy z CRM można zintegrować również telefonię internetową. Jak wygląda to w praktyce i czy rzeczywiście jest możliwe?

mężczyzna łączy się z siecią

MVNO, znany również jako operator wirtualny, to specyficzny rodzaj operatora sieci komórkowej. Wyróżnia się tym, że nie posiada infrastruktury niezbędnej do dostarczania swoich usług i zmuszony jest korzystać z zasobów innej firmy. Najczęściej podpisuje więc umowę z istniejącym dostawcą telekomunikacyjnym, w ramach której kupuje od niego usługę, a następnie sprzedaje ją klientom. Do operatorów najchętniej użyczających w ten sposób infrastruktury należą dziś P4 (właściciel sieci Play) oraz Polkomtel (właściciel sieci Plus). W mniejszym stopniu firmy T-Mobile oraz Orange. 

operator ikona

Choć przez wiele lat telefonia stacjonarna była rozwiązaniem powszechnie lubianym i pożądanym, dwie ostatnie dekady stanowiły okres, w którym jej popularność nieuchronnie malała. Z każdym kolejnym rokiem ilość osób korzystających z tej technologii spada o ok. 10-15%, a wartość rynku telefonii stacjonarnej zmniejsza się bardzo szybko: w ciągu ostatnich pięciu lat zmalała ponad dwukrotnie. Nie oznacza to, że ten rodzaj komunikacji w ogóle nie ma już zastosowania, ale stał się swego rodzaju niszą, przeznaczoną dla bardzo konkretnego typu klienta. Mimo to konkurencja w tym segmencie jest bardzo silna i przy okazji niezwykle trudna dla tradycyjnych dostawców telefonii stacjonarnej. 

światłowód

Sieć światłowodowa jest w tej chwili najbardziej cenionym sposobem na dostęp do wygodnej komunikacji oraz szybkiego Internetu. Ta nieustannie rozwijająca się technologia pozwala osiągać niesamowicie wysokie prędkości, zapewniające w praktyce niemal natychmiastową obsługę internetowych treści, pozbawioną zauważalnych przestojów lub opóźnień. Jest to aktualnie najefektywniejsze rozwiązanie telekomunikacyjne. Oferowane przez operatorów prędkości sięgają setek Mb/s (dla prywatnych użytkowników) lub nawet dziesiątek Gb/s (w umowach przeznaczonych dla przedsiębiorców). Oznacza to niezwykle komfortową szybkość Internetu w domu lub biurze oraz łatwe przesyłanie i odbieranie ogromnej ilości danych dla wymagających firm. 

pracownik z telefonem

Zapewnienie pracownikom telefonów komórkowych jest istotnym krokiem w ogromnej ilości branż. Bardzo często duże znaczenie ma sprawna komunikacja między działami oraz poszczególnymi osobami, a także na linii przełożony-podwładny. Ważne są również swobodny przepływ informacji oraz dyspozycyjność, którą przekazanie odpowiedniego ekwipunku potrafi znacznie zwiększyć. Służbowy telefon jest jednak zdecydowanie najistotniejszy w zawodach wymagających stałego kontaktu z klientem: w ich przypadku jest podstawowym, absolutnie niezbędnym wyposażeniem. 

BOK

Nagrywanie rozmów telefonicznych jest niezwykle przydatnym rozwiązaniem, które każda firma posiadająca Biuro Obsługi Klienta powinna przynajmniej rozważyć. Stanowi dziś ono standard w tego typu komunikacji: przedsiębiorcy korzystają z niego bardzo chętnie, ponieważ oferuje wiele możliwości i potencjalnych zastosowań. Zgodnie z kodeksem karnym i ustawą o ochronie danych osobowych nagrywanie rozmów z klientami jest całkowicie legalne, pod warunkiem, że zostaną oni o tym poinformowani. RODO wymaga również, aby druga strona wyraziła zgodę na rejestrację rozmowy i został jej objaśniony cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna.  

telefon z antywirusem

Urządzenia mobilne są w tej chwili najpowszechniejszym środkiem dostępu do sieci. Sprawia to, że w ich stronę coraz chętniej spoglądają cyberprzestępcy. Pojawia się wiele szkodliwych aplikacji, popularne są również maile i wiadomości SMS z podejrzanymi linkami, pochodzące z tajemniczych źródeł. Równocześnie smartfony oferują coraz większe możliwości: już teraz standardami są bankowość w telefonie, dostęp do chmury z ważnymi danymi i wiele innych funkcji, często niezwykle kuszących dla przestępców. Czy w takiej sytuacji warto zdecydować się na zakup antywirusa? 

dane z telefonu

Gdyby wskazać trend w branży IT, który miał w ostatnich latach największy wpływ na zachodzące w niej zmiany, byłaby to prawdopodobnie technologia chmury. Rozwijająca się niesamowicie szybko, jeszcze całkiem niedawno stanowiąca przede wszystkim ciekawostkę, traktowaną przez wielu ze sporą dozą nieufności, a dziś stanowiąca podstawę wielu systemów i codziennie używanych aplikacji. Choć kojarzy się ją przede wszystkim z przechowywaniem plików, technologia ta ma o wiele więcej zastosowań. W chmurze mogą odbywać się skomplikowane procesy, wymagające wielu zasobów i rozbudowanej infrastruktury. Jednym z najciekawszych sposobów wykorzystania tej możliwości jest przeniesienie do niej usług telekomunikacyjnych. 

plus i minus

Rozwój technologii sprawia, że coraz więcej czynności ulega automatyzacji. Normą są już kasy samoobsługowe, automatycznie wysyłane wiadomości, samoczynnie odnawiające się subskrypcje, a także niemal w pełni zautomatyzowana obsługa klienta, rozwiązująca problemy dzięki właściwie zaprogramowanym odpowiedziom i czynnościom. Przekazuje ona do pracowników jedynie przypadki nietypowe lub wyjątkowo złożone, z którymi nie potrafi poradzić sobie samodzielnie. To niezwykle popularne rozwiązanie, które ma wiele istotnych zalet i jest z powodzeniem wykorzystywane w niezliczonej ilości branż. Ma jednak też wady. W tym artykule przyjrzymy się zarówno jednym, jak i drugim. 

światłowód

Nowoczesna telekomunikacja pozwala na efektywny przepływ wszelkiego rodzaju informacji, znacznie ułatwiając wykorzystywanie różnych urządzeń od telefonów komórkowych przez systemy telekonferencyjne aż po nowoczesne boty usprawniające kontakty z klientami np. w zakresie składania zamówień, prezentacji oferty czy obsługi reklamacji. Jednocześnie ich stopień skomplikowania sprawia, że w wielu przypadkach niezbędne staje się korzystanie z doradztwa i outsourcingu telekomunikacyjnego. Przekonaj się co można zyskać dzięki takiej polityce.