W wyniku pandemii miliony pracowników musiały przejść na pracę zdalną po raz pierwszy w życiu. Kiedyś była nowinką, dodatkową opcją dla ambitnych, stale obecną tylko w niektórych branżach – dziś praca zdalna stała się koniecznością, a jej wymóg zmusił wiele przedsiębiorstw do zmian, na które nie były przygotowane. W efekcie napotkały na trudności. Odpowiedzią na nie były i są innowacje w telekomunikacji.
Blog
Witaj na naszym blogu. Znajdziesz tutaj artykuły, z których dowiesz się więcej na temat naszej działalności. Jeśli chcesz lepiej poznać naszą firmę i interesują Cię wieści ze świata telekomunikacji - zapraszamy do lektury.
Faks to urządzenie, które w opinii wielu osób jest już reliktem minionych lat, którego w dobie komunikacji elektronicznej nikt już nie używa. Tymczasem okazuje się, że wysyłka faksów nadal się odbywa, chociaż wraz z rozwojem technologii zyskała nowe życie i obecnie przybrała formę wirtualną. Jak to działa? Dlaczego i kiedy warto zainwestować w wirtualny faks? Dowiesz się w dalszej części naszego wpisu.
CRM to rozwiązania pomagające w zarządzaniu relacjami z Klientami, zarówno aktualnymi, jak i potencjalnymi. Część osób zadaje sobie jednak pytanie, czy z CRM można zintegrować również telefonię internetową. Jak wygląda to w praktyce i czy rzeczywiście jest możliwe?
MVNO, znany również jako operator wirtualny, to specyficzny rodzaj operatora sieci komórkowej. Wyróżnia się tym, że nie posiada infrastruktury niezbędnej do dostarczania swoich usług i zmuszony jest korzystać z zasobów innej firmy. Najczęściej podpisuje więc umowę z istniejącym dostawcą telekomunikacyjnym, w ramach której kupuje od niego usługę, a następnie sprzedaje ją klientom. Do operatorów najchętniej użyczających w ten sposób infrastruktury należą dziś P4 (właściciel sieci Play) oraz Polkomtel (właściciel sieci Plus). W mniejszym stopniu firmy T-Mobile oraz Orange.
Choć przez wiele lat telefonia stacjonarna była rozwiązaniem powszechnie lubianym i pożądanym, dwie ostatnie dekady stanowiły okres, w którym jej popularność nieuchronnie malała. Z każdym kolejnym rokiem ilość osób korzystających z tej technologii spada o ok. 10-15%, a wartość rynku telefonii stacjonarnej zmniejsza się bardzo szybko: w ciągu ostatnich pięciu lat zmalała ponad dwukrotnie. Nie oznacza to, że ten rodzaj komunikacji w ogóle nie ma już zastosowania, ale stał się swego rodzaju niszą, przeznaczoną dla bardzo konkretnego typu klienta. Mimo to konkurencja w tym segmencie jest bardzo silna i przy okazji niezwykle trudna dla tradycyjnych dostawców telefonii stacjonarnej.
Sieć światłowodowa jest w tej chwili najbardziej cenionym sposobem na dostęp do wygodnej komunikacji oraz szybkiego Internetu. Ta nieustannie rozwijająca się technologia pozwala osiągać niesamowicie wysokie prędkości, zapewniające w praktyce niemal natychmiastową obsługę internetowych treści, pozbawioną zauważalnych przestojów lub opóźnień. Jest to aktualnie najefektywniejsze rozwiązanie telekomunikacyjne. Oferowane przez operatorów prędkości sięgają setek Mb/s (dla prywatnych użytkowników) lub nawet dziesiątek Gb/s (w umowach przeznaczonych dla przedsiębiorców). Oznacza to niezwykle komfortową szybkość Internetu w domu lub biurze oraz łatwe przesyłanie i odbieranie ogromnej ilości danych dla wymagających firm.
Zapewnienie pracownikom telefonów komórkowych jest istotnym krokiem w ogromnej ilości branż. Bardzo często duże znaczenie ma sprawna komunikacja między działami oraz poszczególnymi osobami, a także na linii przełożony-podwładny. Ważne są również swobodny przepływ informacji oraz dyspozycyjność, którą przekazanie odpowiedniego ekwipunku potrafi znacznie zwiększyć. Służbowy telefon jest jednak zdecydowanie najistotniejszy w zawodach wymagających stałego kontaktu z klientem: w ich przypadku jest podstawowym, absolutnie niezbędnym wyposażeniem.
Nagrywanie rozmów telefonicznych jest niezwykle przydatnym rozwiązaniem, które każda firma posiadająca Biuro Obsługi Klienta powinna przynajmniej rozważyć. Stanowi dziś ono standard w tego typu komunikacji: przedsiębiorcy korzystają z niego bardzo chętnie, ponieważ oferuje wiele możliwości i potencjalnych zastosowań. Zgodnie z kodeksem karnym i ustawą o ochronie danych osobowych nagrywanie rozmów z klientami jest całkowicie legalne, pod warunkiem, że zostaną oni o tym poinformowani. RODO wymaga również, aby druga strona wyraziła zgodę na rejestrację rozmowy i został jej objaśniony cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna.
Urządzenia mobilne są w tej chwili najpowszechniejszym środkiem dostępu do sieci. Sprawia to, że w ich stronę coraz chętniej spoglądają cyberprzestępcy. Pojawia się wiele szkodliwych aplikacji, popularne są również maile i wiadomości SMS z podejrzanymi linkami, pochodzące z tajemniczych źródeł. Równocześnie smartfony oferują coraz większe możliwości: już teraz standardami są bankowość w telefonie, dostęp do chmury z ważnymi danymi i wiele innych funkcji, często niezwykle kuszących dla przestępców. Czy w takiej sytuacji warto zdecydować się na zakup antywirusa?
Gdyby wskazać trend w branży IT, który miał w ostatnich latach największy wpływ na zachodzące w niej zmiany, byłaby to prawdopodobnie technologia chmury. Rozwijająca się niesamowicie szybko, jeszcze całkiem niedawno stanowiąca przede wszystkim ciekawostkę, traktowaną przez wielu ze sporą dozą nieufności, a dziś stanowiąca podstawę wielu systemów i codziennie używanych aplikacji. Choć kojarzy się ją przede wszystkim z przechowywaniem plików, technologia ta ma o wiele więcej zastosowań. W chmurze mogą odbywać się skomplikowane procesy, wymagające wielu zasobów i rozbudowanej infrastruktury. Jednym z najciekawszych sposobów wykorzystania tej możliwości jest przeniesienie do niej usług telekomunikacyjnych.
Rozwój technologii sprawia, że coraz więcej czynności ulega automatyzacji. Normą są już kasy samoobsługowe, automatycznie wysyłane wiadomości, samoczynnie odnawiające się subskrypcje, a także niemal w pełni zautomatyzowana obsługa klienta, rozwiązująca problemy dzięki właściwie zaprogramowanym odpowiedziom i czynnościom. Przekazuje ona do pracowników jedynie przypadki nietypowe lub wyjątkowo złożone, z którymi nie potrafi poradzić sobie samodzielnie. To niezwykle popularne rozwiązanie, które ma wiele istotnych zalet i jest z powodzeniem wykorzystywane w niezliczonej ilości branż. Ma jednak też wady. W tym artykule przyjrzymy się zarówno jednym, jak i drugim.
Nowoczesna telekomunikacja pozwala na efektywny przepływ wszelkiego rodzaju informacji, znacznie ułatwiając wykorzystywanie różnych urządzeń od telefonów komórkowych przez systemy telekonferencyjne aż po nowoczesne boty usprawniające kontakty z klientami np. w zakresie składania zamówień, prezentacji oferty czy obsługi reklamacji. Jednocześnie ich stopień skomplikowania sprawia, że w wielu przypadkach niezbędne staje się korzystanie z doradztwa i outsourcingu telekomunikacyjnego. Przekonaj się co można zyskać dzięki takiej polityce.